"let there be among you a group that invites to the good, orders what is right and forbids what is evil,
and they are those who are successful..." (3:104)

Wednesday, September 10, 2008

mesyuarat AUG 08...

ptg smlm perjalananku terarah ke universiti malaya (UM)...ada urusan kerja, kena attend meeting Asian Universiti Games 2008 yg akan berlangsung 11 - 21 Disember ni...negara kita akan jadi tuan rumah dan venuenya adalah di kebanyakan IPTA, IPTS, dan stadium2 sekitar lembah kelang...aku dilantik sbg wakil dari MSN bagi mengelola atlet2 kebangsaan yg akan menyertai kejohanan tersebut...

meeting start pkul 3.30 dan aku bersama salah sorg pengarah di pjbtku smpai kira2 jam 3 ptg... meeting ni spatutnya dpengerusikan oleh mnteri pengajian tnggi, tp beliau x dpt hadir dan diganti oleh timbalannya...dlm perjalanan masuk ke dewan Pusat Bahasa dan Lingua, UM dimana tmpt meeting tersebut berlngsung, aku dismbut oleh bbrapa petugas disana...tiba2 pndanganku terarah kpd seorg gadis..."eh, mcm kenal..." kata hatiku, (walaupun aku xknal dia)... rupanya2 insan tersebut adalah chenta hati kpd shbtku iaitu saudara "andaiku tahu"...baru aku teringat yg beliau dan chenta hatinya juga bertugas di kementerian pngajian tnggi...beliau juga merupakan salah sorg pegawai penyelaras bagi kejohanan ini...

aku main tegur je chenta hatinya tu walaupun x kenal...aku terus tanya pasal "andaiku tahu" pada gadis tersebut...mula2 terpinga2 jugak dia, maklumlah ntah sape2 la yg tnye dia pasal abg sayangnya itu, haha...lepas meeting, dpt gak jmpe beliau...tp x dpt lama sbb aku perlu bergegas ke opis blk...saudara "andaiku tahu" pun nmpk agak sibuk dgn tugasnya...dlm dewan tu jugak, ada beberapa org wakil dari UiTM yg aku kenali...alhamdulillah, walaupun dh bkerja, aku masih lagi berpeluang berjumpa rakan2 lama waktu belajar dahulu...syukur kehadrat Ilahi...


salam perjalanan...

6 comments:

aQu daN SesuAtu said...

saudara andai ku tahu betul2 sibuk
atau buat2 sibuk,

wegreentheearth said...

biasala...
mcm kita tak knal saudara andai ku tahu tue mcmana kan....
phm2 sndri dahla...
hwahwahwa....

sname said...

hahaha..
nanti minit akan dihantar kepada setiap ahli mesyuarat..

xpa om..
aku paham maslah ko..

myWAY said...

sabar jelah lan..
haha3..

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

Jauh bebeno meting tu, nape tak wat meting kat keramat je, senang ckit, dkt dgn ampang.

hijau bumi Tuhan... said...

wah ustat...sejak bile ko ada blog...tu la pasal...smlm x smpt blk buka pose tau x...jem gile...buka kt opis aku, huhu...


salam perjalanan...