"let there be among you a group that invites to the good, orders what is right and forbids what is evil,
and they are those who are successful..." (3:104)

Tuesday, September 2, 2008

hari pertama berblog...

hari ni hari selasa bersamaan 2 september 2008 @ 2 ramadhan 1429 hijrah...tarikh ini merupakan tarikh lahir bagi blog "perjalanan" ku ini...hari ni juga merupakan hari pertama aku menjadi sebahagian dari beribu2 bloggers di muka bumi ini...sbnrnye dh lama aku draft blog ni dlm word, cuma x publish dlm blogger...saje nk pilih tarikh yg sesuai...nk letak nama utk blog ni pun ambik masa yg lama...tgk kwn2 punye blog, nama sume gempak2...pueh gak pikir nama apa nk letak...last2 dpt idea letak "perjalanan" yg membawa maksud kehidupanku yg akan dikongsi dlm blog ni...

sbnrnye nk publish smlm, 1 september @ 1 ramadhan...tp smlm cuti, so xdpt nk bukak blog...aku cuma bleh bukak blog kt opis je...kt umah xde tenet...so, hari ni lah hari yg pertama... pastinya satu hari ni aku akan abiskan masa utk create blog aku ni...tp skrg ni masih dlm proses pmbelajaran...bnyk lg nk kena xplore ni, haha...

hari ni, akan aku hebahkan pada kwn2 tentang kewujudan blog ni...hrp2 lepas ni dptlah aku berhubung dgn mreka, insyallah...selama ni, dok baca blog org je...sronok bila bca komen2 dan respon2 yg diberikan bila sesebuah tajuk dlm blog ni tertulis...ada yg mnyokong, ada yg mmbntah, ada yg suka, ada yg x suka, mcm2lah...tp dari situ mngkin kita bleh mmpelajari sesuatu...pada semua rkn2 blog, tumpang lalu dan izinkan aku menyibuk dlm ruang blog ni...

salam perjalanan...

11 comments:

teamtact said...

salam rekreasi....

tahniah lan. teruskan "PERJALANAN'

keLaPe daN orKiD..... said...

lalalalala abg lan nnt add ler ell kakakakaka....rugi xikot xdpt mkn gulai tempoyak hahaha

aboy said...

Selamat ber blog Lan...
ala..aku pun baru blajar sesikit nak buat blog ni..hehehe

Anonymous said...

yeah!!!!

sname said...

hehehe..
otw

aQu daN SesuAtu said...

salam,
perjalanan terus berjalan

Apize said...

perjalanan masih panjang

Anonymous said...

assalamualaikum..

merak di kayangan seperti mu pasti selalu mencari keindahan dalam kehidupan. Usah biarkan sayap merakmu terlipat dan tersepit. Terbanglah merakku. Kirim salam kepada gagak dirimba yang selalu menjadi pujaan hati itu.

hijau bumi Tuhan... said...

wslm anonymous...
trima kasih sudi jengok blog sy ni...trima ksih atas nasihat...
cuma x brape nk phm sgt, ayat tahap tnggi ni...mklum le, sy ni 'lem' skit,haha...tp sy bkn merak spt yg dmksudkan...sy juga gagak drimba...
apakah mksud "pujaan hati" tu...?


salam perjalanan...

Anonymous said...

hanya tiga orang sahaja yang mengetahui maksud gagak dirimba dan merak dikayangan. aku, kamu dan dia.

hijau bumi Tuhan... said...

rasa dihati sudah dpt mengagak siapakah geranganmu wahai insan yg tidak bernama...
terima kasih diatas ingatan...

samada merak,mahupun gagak, ia tiada bezanya...semuanya adalah hamba pada yg Esa...

teruskan perjuanganmu shbtku...