"let there be among you a group that invites to the good, orders what is right and forbids what is evil,
and they are those who are successful..." (3:104)

Friday, October 17, 2008

pertama kali...

smlm merupakan satu lg permulaan utk aku melakar sejarah baru dlm perjalanan ku ini…alhamdulillah, surat permohonan tugas ke luar negara yg telah aku isi sebelum raya hari tu telah pun disokong oleh pengarah cwngan ku, dan telah diluluskan oleh ketua pengarah utk aku memantau kejohanan asian lawn bowls championships 2008 yg akan berlangsung di Shenzhen, China pada 30 okt – 6 nov ni…

teruja jgak aku smlm…mklumlah, kalo tiada aral melintang, inilah kali pertama aku akan ke luar negara sejak 24 tahun aku hidup ni, huhu...seronok pun ada, takut pun ada gak sbb x pernah merasa pergi ke negara org…

insyallah, aku akan ke sana bersama atlet dan jurulatih lawn bowls kebangsaan...sbnarnye kejohanan akan tamat 9hb dan dorg semua akan blk pada 10hb…tp aku ada bengkel plak 10 – 11 nov ni, so aku kena la blk awal sket…

bg yg masih belum tahu, sbnrnya di msn ni aku bertugas sebagai pengurus sukan bagi sukan lawn bowls, bina badan dan ragbi…so sgala urusan berkaitan latihan, kejohanan dan sgala hal ehwal atlet dan jurulatih kebangsaan dlm sukan2 tersebut adalah dibwh tnggugjwb aku…bile ada kejohanan2 besar mcm ni, slalunya kami berpeluang utk ikut memantau…tp bukanlah utk semua kejohanan…

harap2 tiada la masalah utk kesana…stakat ni urusan utk atlet dan jurulatih telah hmpir selesai dgn kerjasama dari persatuan...cuma aku je la yg x setel lg, passport pun belum ada lg, huhuhu...kena la buat selewat2nya mnggu dpn…doakan semua berjalan lancar ye, terima kasih...

15 comments:

ajoy87NF said...

Fuiyyo!!!!
pg Chino...
tahniah ar Lan...
aku hrp ko smkn memahami sukan utama ko tu eh...
thanks 4 ur komen ari tu...
ape2 hal hati2 walaupun dimana anda berada. BAHAYA dimana2.
SAFETY FIRST!
Wassalam...

PPT said...

Umur Panjang Jumpa Kat Sana kalau Jadi...

Cheers...

hijau bumi Tuhan... said...

ajoy...
tq...ko bile nk chmpion kbngsaan ni,bleh aku promote masuk sini,hehe...

PPT...
insyallah,pnjg umur, ada rzki kita jumpa...kalau jadi...


salam perjalanan...

warna warni kehidupan said...

abg..
smoga selamat pergi,selamat balik dan selamat segalanya..amin....

~W.W.K~

aQu daN SesuAtu said...

ucapan iklas...
dari bersawang...
tahniah n smoga..
slamt pigi n blek..

berhati2 di jalan raya...
utamakan....
keselamatan daripada kesihatan..
hehehehhehehehe

aboy said...

wahhh...seronok nye lan....Tahniah2....kalau ade kerja kosong kat MSN..roger la ye..=)

hijau bumi Tuhan... said...

w.w.k...
tq syg...amin...

boxer...
tq vry much...

aboy...
emm,sronok...ni la first time...
insyallah,kalo ada pengambilan lg,aku roger...


salam perjalanan...

wegreentheearth said...

oh Tuhanku berikanlah ketenangan abadi
untukku menghadapi resahnya hati ini
mendambakan kasih insan yang kusayang

di hati ini hanya Tuhan yang tahu
di hati ini aku rindu padamu
tulus sanubari menantikan hadirmu
hanyalah kau gadis pilihanku...

teamtact said...

salam kawan....

sesuai dgn tajuk kau kali ni "pertama kali" juga aku terbaca nukilan "KU MENANTIMU SAYANG" aku tujukan ini utk kau....

ya ALLAH ya Tuhan kami, kerana Mu kami dipertemukan...seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta buatku...dekatkanlah dia padaku, satukan hati dia dengan hatiku...titipkanlah kemesraan antara kami agar kebahagiaan itu abadi...seiringkanlah kami dan kuatkanlah keimanan kami dalam melayari bahtera percintaan ini...panjangkanlah jodoh diantara kami...jadikanlah kami pasangan yang bahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat...sesungguhnya Engkau berhak ke atas segala sesuatu...


bye laaannn.....
i know what u did during practicle.... hehehe

FoO dA fIrSt#1 said...

rasa-rasa tau dak lagu ni?
mesti macam pernah hang post kan?


oh...siapalah diri aku ini
tanpamu...dunia ku pasti tak berseri
dan hidup tak menjadi

kau bagiku...satu-satunya
padamulah ku meminta, ku bermanja
ku rindui, ku kasihi
di hatiku kau abadi

dengan sinaran kasihmu
kian terancang hidupku
tiada lagi keraguan
kau bagiku kekuatan
mana jua ku berada
ditemani cahaya cinta

sejak dirimu ku dekati
diri ku ini ku kenali
hanya engkaulah sesungguhnya
tiada dua

di cermin kaca ku memandang
diri ku serba kekurangan
namun bagimu bukan itu jadi ukuran
melengkapi hidup kita
bukan harta, bukan nama, bukan rupa

kau...bagi diriku satu-satunya
ku meminta, ku bermanja
ku rindui, ku kasihi
di hatiku kau abadi...


kalau tak silap tajuk post
"kau satu-satunya"...

jangan marah, kata lanun.....

hijau bumi Tuhan... said...

teamtact, w.g.t.e, rembang...
hehe, korg dh baca ye...emm, sbnrnye dh lama aku berblog...saje aku buat khas utk dia,haha...
mula2 aku x bagi dia letak dlm blog dia...tp dia nk letak jgak, aku ok je...skrg dh x menanti dh,hehe...
slmt membaca,huhu...


salam perjalanan...

warna warni kehidupan said...

=)


~W.W.K~

Lennyek said...

kte pon da bace...

FoO dA fIrSt#1 said...

tak tahan aku baca...
keluaq ayaq mata....
baguih la macam tuh....

wegreentheearth said...

mcm ni la abe..
kena contohi lan..
baru dpt kekasih hati..
heheee..