"let there be among you a group that invites to the good, orders what is right and forbids what is evil,
and they are those who are successful..." (3:104)

Friday, August 14, 2009

aduhai H1N1...

2 mlm lepas, aku dikejutkan dgn satu s.m.s dari boss aku...beliau menyatakan yg seorang dari pegawai di opis aku telah disahkan menghidap H1N1 positif...x sngka mangsa tersebut yg juga rakan sekerja aku telah menghidap penyakit yg semakin menular skrg ni...s.m.s yg ditulis oleh boss aku tu agak pnjg...bila aku baca dan baca, aku mula tersenyum lebar, hehe...beliau jgak menyatakan yg beberapa pekerja2 lain yg duduk berhampiran mangsa tersebut di opis termasuk aku, telah diberi cuti tanpa rekod selama 2 hari bagi memastikan keadaan tidak bertambah teruk...seronot la aku, dpt cuti free, haha...

hari ni kena masuk opis blk...alang2 dh hari jumaat, bagi cuti trus kn senang, haha...tp hari ni gi opis, lain mcm jadinye...org2 kt opis ni bile nmpk kami yg kena kuarantin ni, mcm nmpk hantu...semua lari dan menjauhkan diri...mcm kami plak yg kena H1N1...siot je korg...rupa2nye, di bhgian pentadbiran, dah keluar memo cuti tanpa rekod untuk kami yg di suruh bercuti ni...siap letak nama sorang2 lg...kecoh le satu opis...so, hari ni kena la pakai topeng muke...td kami dh check di kaunter saringan H1N1...alhamdulillah, semua ok...smoga dijauhkan dari bencana yg menimpa ini, insyallah...

"ya Allah, kurniakanlah kami kesihatan tubuh badan dan akal fikiran...jauhilah kami dari sebarang bala bencana, mala petaka dan musibah ya Allah..." sesungguhnya hanya pada-Mu jua kami memohon perlindungan, amin..."

2 comments:

FoO dA fIrSt#1 said...

selamat depa lari, kalau depa baling fail, baling kerusi suruh hang pi jauh-jauh lagi naya...

hahahah...

hijau bumi Tuhan... said...

kalo depa baling, aku cuti lg sminggu la, haha...
amacam final camp...hang pegi naik bas skali ke ptg ni...


salam perjalanan...