"let there be among you a group that invites to the good, orders what is right and forbids what is evil,
and they are those who are successful..." (3:104)

Monday, January 17, 2011

tahun baru, sukan baru...

syukur alhamdulillah...masih lagi diberi rezeki oleh Allah s.w.t utk bertugas di Majlis Sukan Negara Malaysia pada tahun ini...maklumlah staff kontrak, every year kena renew kontrak, haha...terima kasih kepada pihak atasan Majlis kerana menyambung kontrak saya utk tahun ini...terima kasih kerana masih lg memberi kepercayaan utk saya menjalankan tugas di sini...

sedar tak sedar, dh dekat 3 tahun aku kt MSN ni...15 Feb 2011 ni, genap la 3 tahun aku bertugas di sini...masih dikira org baru la kot...bak kata org2 lama, cop jari pun belum kering lg, hehe...so far, mmg enjoy keje kt sni...bnyk benda2 baru dan pengalaman dpt ditimba...

tahun ni, satu lg pengalaman dan cabaran baru bakal aku tempuhi...amanah telah diberikan utk aku menguruskan sukan baru pada tahun ini...2 tahun lepas, aku cuma menguruskan pasukan Lawn Bowls dan pasukan Hoki Wanita sahaja...namun pada tahun ini, aku telah dipertanggungjawabkan utk menguruskan pasukan Hoki Lelaki, Hoki Wanita dan Karate...pastinya tanggungjawab ini akan lebih berat berbanding yg lepas...namun amanah yg diberi perlu dijalankan dgn sebaik mngkin...






pencapaian pengurus sukan sebelum ini yg berjaya membawa pasukan Hoki Lelaki Negara memenangi pingat perak di Sukan Asia 2010 dan kejayaan skuad Karate Negara merangkul 2 pingat emas di temasya yg sama perlu aku teruskan dan pertingkatkan lg...utk sukan Hoki Wanita, bnyk lg yg perlu difikirkan utk memastikan pasukan negara dpt memberi saingan diperingkat Asia bersama pasukan China, Korea, India dan sbagainya...

skali lg ucapan terima kasih kpd pihak atasan Majlis yg memberi kepercayaan tersebut kpd sy...akan sy pegang kepercayaan ini sbg satu amanah yg perlu dijalankan sebaik mngkin...sgala tunjuk ajar dan bimbingan masih lg perlukan bg sama2 meningkatkan mutu sukan negara ke arah yg lebih membanggakan...smoga aku dpt menjalankan tugas ini dgn baik dan berkesan dgn pertolongan dari-Mu wahai Allah...akhir kata, "majulah sukan untuk negara..."

No comments: